dimecres, 15 d’abril del 2020

EXPRESSIÓ ORAL: FEM TEATRE!!

La Natàlia ens proposa per a aquest tercer trimestre que recordeu i assageu les obres de teatre que havíem començat a treballar a classe.
Recordeu?
4tA. "Els Músics de Bremen"


4tB "El Flautista de Hamelín"

Vinga! Us Animeu?? Fem d'actors i actrius!!


Proposta per realitzar durant els dies de confinament.
Us faig arribar una proposta per treballar el català, si bé és difícil poder
fer expressió oral sense ser presencial, almenys que tinguin eines per treballar
durant aquests dies, i  si es dóna el cas d’ incorporar-nos al tercer trimestre,
poder haver fet un tastet de coses que treballarem.
QUART
Treballar obres de teatre que ja vam repartir anteriorment.
4A “Els músics de Bremen”
Aquí us deixo tres versions del conte, trieu i visioneu la que vulgueu,
o si voleu les tres. Fixeu-vos com parlen a la càmera, sobretot en el primer vídeo
i com fan les diferents veus dels personatges.
Si veieu els tres decidiu quin és el que més us ha agradat i per quins motius.
1-Un cop hagis vist algun o tots el vídeos respon a les preguntes:
- Quins són els protagonistes? 
- Que va passar al principi? (Presentació).
- En què consisteix la història? (Nus) 
- Què passa al final? (Desenllaç) 

2-Animal que m’agrada: Tria un animal, no cal que hagi sortit al conte
*Descripció de l’animal:
   Com és?
   Quin so fa?
   Què menja?
   On viu?

3-ENDEVINEM

-Sóc fort, honrat i tossut i no pas molt saberut.
-Faig ki-ki-ri-kí! porto barretina, i canto cara al vent per despertar el dia.
-Tinc les potes que té un gos i els bigotis dels senyors.
-Gairebé semblo el gat; no cal dir que tinc bon nas per trobar fos el que fos.


4B “El flautista d’ Hamelin”

Aquí us deixo dues versions del conte i l’últim és només un trailer
d’ una representació teatral.  Trieu i visioneu la que vulgueu, o si voleu les tres.
Fixeu-vos com parlen a la càmera, sobretot en el primer vídeo i com fan les diferents
veus dels personatges.
Si veieu els tres decidiu quin és el que més us ha agradat i per quins motius.



1-Un cop hagis vist algun o tots el vídeos respon a les preguntes
- Quins són els protagonistes? 
- Que va passar al principi? (Presentació).
- En què consisteix la història? (Nus) 
- Què passa al final? (Desenllaç)

2--Què és una plaga?
-D’aquestes plagues tria la que et faria més angúnia (busqueu quins animals són ,
si no els coneixeu):
   *Plaga de conills
   *...de llagostes
   *...d’escarabats
   *...de xinxes

3-Tria un d’aquests animals
*Descripció de l’animal:
   Com és?
   Què menja?
   On viu?

4-ENDEVINEM

-Em passo la vida teixint
i amb la tela que teixeixo
caço mosques i mosquits.



👋PROPOSTA D'ACTIVITATS QUE PODEU FER EN AQUEST ÀMBIT:

👉-Gravar-te en un vídeo fent els diàlegs de l'obra que has treballat. 🎤🎥

👉-Pots gravar un vídeo de l'obra interpretant-la amb ajuda de la teva família..
Feu teatre en família!🎤🎥

👉-Grava't en un vídeo donant la teva opinió o explicant quina moralina ("moraleja")
ens transmet la història que has treballat.🎤🎥

👉-Fer un dibuix amb la resposta de l'endevinalla que més t'hagi agradat.🎨

👉-Escriu en un word, la descripció d'un animal i inserta la seva foto.📃

👉-Elabora un poema o una narració que parlin o descriguin un animal que t'agradi.📃

👉-I tot allò que se t'acudeixi i vulguis compartir amb nosaltres!!😉💪


👋Recordeu que podeu enviar les vostres creacions al correu del bloc:
                                              p3europa2013@gmail.com


4 comentaris: